Visit-Reus.com
Oci, turisme i cap de setmana

Reus / Informació / Què veure i què visitar

El barranc de La Vall: de Montblanc a Rojals

Barberà de la Conca

Entre Montblanc i Rojals es travessa el barranc de la Vall, un bell racó de la serra de Prades d'una gran diversitat natural amb pinedes, una frondosa vegetació de ribera i nombrosos rierols. L'ermita de Sant Josep i l'església de Rojals posaran l'ingredient cultural del recorregut. 0 km (373 m). La ruta comença a l'ermita de Sant Josep, on s'arriba des de Montblanc en cotxe prenent una pista asfaltada en direcció sud. Es pot estacionar a l'aparcament del seu davant. Se surt des de l'ermita per un camí de l'esquerra senyalitzat amb les marques blanques i vermelles del GR 7-1 (sender de gran recorregut). És un camí estret sense asfaltar que porta al barranc de la Vall. 0,6 km (386 m), 0 h 08 min. Després de passar un molí de vent metàl·lic, que queda a mà esquerra, es pren un caminoi de la dreta que pel darrere d'una torre d'alta tensió fa cap a una pista forestal de terra. En arribar-hi es baixa per l'esquerra de la pista i es deixa enrere un altre molí de vent. 1,3 km (361 m), 0 h 18 min. El trajecte creua el llit sec del barranc de la Vall i arriba a una altra pista que cal seguir girant a la dreta. En passar la zona de captació d'aigua potable de Montblanc es travessa el barranc per un petit pont de la dreta. El camí puja sinuosament i després planeja fins a trobar una cruïlla amb un pi al centre. Es baixa per la pista de l'esquerra, vorejant més endavant un mur de pedra per la dreta. Malgrat ser una zona boscosa hi ha masos que recorden que fa temps hi havia gent que hi vivia tot l'any. 2,2 km (418 m), 0 h 32 min. S'accedeix a una pista més ampla. A poc a poc la pista s'estreny i puja amb més força. Després d'unes runes apareix una nova bifurcació i es continua de baixada per l'esquerra. Més enllà es voreja un mur per la dreta. 3,7 km (489 m), 0 h 53 min. Al següent encreuament se segueix recte per un senderó deixant una pista que baixa a l'esquerra. El sender, ara més estret, creua un petit rierol i ressegueix un marge rocós a la dreta del barranc. 6,1 km (826 m), 1 h 33 min. Es travessa el fons del barranc per un tram emboscat. Aquí la vegetació és més verda i l'entorn més humit. El senderó remunta tortuosament fent ziga-zagues. Es deixa una balma a l'esquerra i una mica més endavant es troba la font del Grèvol. Més tard es trenca a mà esquerra. 6,6 km (869 m), 1 h 40 min. Comença una forta pujada fent giragonses i més tard s'observa la part del darrere de l'església de Rojals. Es voreja el mur blanc d'una casa i de seguida es fa cap a la carretera TV-7042. Es continua per la dreta. 7,5 km (971 m), 1 h 55 min. S'arriba al mirador de Mossèn Armand Puig, al peu mateix de l'església. En aquest punt cal desfer el camí. Llocs emblemàtics Serra de Prades Ermita de Sant Josep Mirador de Mossèn Armand Església de Rojals Rojals Comarques:Conca de Barberà Distància:15.0 km Desnivell Pujada:850.0 m Desnivell Baixada:850.0 m Senyalització:Sí Durada:3 h 50 min Temes:Esport | Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 13/02/2008

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja