Visit-Reus.com
Oci, turisme i cap de setmana

Reus / Informació / Què veure i què visitar

El tossal de la Baltasana

Alcover

Un molt recomanable recorregut en bicicleta pels voltants de la vila de Prades amb l'ascensió al cim culminant de la serra, el tossal de la Baltasana, des d'on es divisa una magnífica panoràmica. Per realitzar aquest recorregut cal situar-se a la vila de Prades. S'hi pot arribar per la carretera T-704, que la comunica amb Reus a través de la Febró i Maspujols, o des de Valls per la C-37, TV-7041 i T-704 passant per Alcover, Mont-ral i Capafonts. També s'hi pot fer cap pel nord a través de la T-700 per Vimbodí, Poblet i l'Espluga de Francolí (sortida 9 de l'AP-2). Des de la famosa plaça Major de Prades (km 0) se surt a la carretera i es va en direcció a Poblet, cap a l'esquerra. Només 250 m enllà, passat el parc, s'agafa el carrer dels Colomers cap a la dreta, que flanqueja el torrent de la Font. Se segueix recte amunt i, al km 1,74, sota el dipòsit d'aigua de Prades, es deixa una pista i se segueix per l'esquerra. Al km 1,9 es gira a l'esquerra i es puja fins a una altra pista (km 2,42) que puja de Prades i es pren cap a la dreta. Se surt al coll del Bosc (km 3,4), on de nou es gira a la dreta. Mig km enllà s'és a un petit coll on s'agafa, per la dreta, la pista (km 3,88) que puja fins al tossal de la Baltasana (km 4,33), mirador a 1201 m d'altitud i sostre de les muntanyes de Prades. Es retorna al coll, on es continua per la dreta, seguint un tallafocs molt ample en direcció NE. Al km 5,1 es deixa el tallafocs. S'agafa un trencall a la dreta, en direcció SE que, en 450 m duu a la cova del Pere, una construcció troglodítica (sota una balma de la roca) molt curiosa i interessant. Es torna al punt de la desviació i es continua recte, cap al NE. S'entra al bosc, es passa la font del mas del Pagès i, al km 6,55, la pista gira cap al S. S'entra als plans del mas d'en Pagès. Cal parar atenció al camí que surt a la dreta en el punt 6,68 i que, en 220 m, duu fins a la curiosa formació rocosa anomenada roca del Gríngol (per pujar-hi s'ha de deixar la bicicleta a baix). Es torna a la pista principal, que ara pren la direcció E i després gira al S. Immediatament després del gir es travessa un tallafocs i de seguida, al km 7,56, es deixa una desviació a l'esquerra i se segueix recte (per l'esquerra, seguint el camí senyalitzat com a GR-171, es pot anar a Poblet). Ara ve baixada; al km 8,2 es gira a l'esquerra per un camí que baixa clarament i es continua el descens. Es deixen dues desviacions a l'esquerra i es va a parar a l'altra banda de la bassa de recollida d'aigua que s'ha trobat a l'anada (km 9,57). Abans d'arribar a la part de baix de la bassa, just després de passar un molt petit torrent i sense girar a la dreta, es veuen diversos camins. Cal agafar el de més a l'esquerra (km 9,64), que marxa en direcció est i puja suaument al començament. Es remunta el camí principal tot fent ziga-zagues i deixant desviacions secundàries a dreta i esquerra pel mig d'una exuberant roureda on es troben exemplars de l'anomenat roure reboll, de fulles gegantines. Al km 12,64 s'és davant l'ermita de Sant Roc. Es gira a l'esquerra per anar (en 400 m) a l'ermita de la Mare de Déu de l'Abellera, construïda sota una balma el segle XVI i que fins fa ben poc allotjava ermitans. És un indret místic que convida a la contemplació. Cal retornar a la desviació anterior i continuar pista avall fins que se'n troba una altra per on circula el sender GR-65-5, que condueix a Prades. Al km 15,56 s'és, de nou, al punt de sortida. En acabar la ruta, es pot visitar Prades, l'anomenada Vila Vermella, una de les poblacions més boniques del Principat, amb la seva plaça Major porxada, l'església de Santa Maria, un bell edifici de transició entre el romànic i el gòtic, les restes de l'antiga muralla medieval, de la qual es conserven dues magnífiques portes dovellades, i la coneguda font d'estil renaixentista de Prades, emblema de la vila. Llocs emblemàtics Tossal de la Baltasana El coll del Bosc La font de Prades Església de Santa Maria La plaça Major de Prades Ermita de Sant Roc Plans del Mas d'en Pagès El coll de la Fogaina Comarques:Baix Camp Distància:15.56 km Desnivell Pujada:400.0 m Desnivell Baixada:400.0 m Senyalització:Sí Durada:1 h 15 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, alcover, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja